Light Life

29 Jou

Ruoka on kärsinyt inflaation. Kaikkialla myydään väärennettyä tavaraa – mikään ei ole enää sitä mitä pitäisi. Rasvassa on mahdollisimman vähän rasvaa ja kermapurkissa light-leima. Entinen sokerivesi on sokeritonta ja kahvi kofeiinitonta. Kasvissyöjille on lihattomia nakkeja – kun laittaa silmät kiinni, voi kuvitella lihan suussaan. Alkoholiongelmaisille alkoholitonta olutta ja sairaille suolatonta suolaa. Paljon maksaa, mutta mitään ei saa, vaikka kuinka haluaa.

Sinänsä outoa, sillä yleensä ihmiset haluavat mahdollisimman paljon vastinetta rahoilleen. Kun ostetaan asuntoa, mieluummin neljä huonetta kuin kolme, jos hinta on sama. Tämä ei enää päde ruokakaupassa. Mahdollisimman vähän kaikkea, vain sata kaloria, maksimissaan kymmenen prosenttia rasvaa ja ehdottomasti sokeritonta. Hieno etiketti ja kuuluisa ravintoasiantuntija televisioon ja kauppa käy. Aika eriskummallista ottaen huomioon, että ruoan tarkoitus on ravita.

Tästä tulikin mieleeni, että Actimel aka Danone ei koskaan vastannut asiakaspalautteeseen, jossa kyseenalaistin heidän mainostamansa terveysvaikutukset. Ilmeisesti heitä ei voisi vähempää kiinnostaa yksittäisten kuluttajien vonkaamiset, kunhan kauppa käy.

Löysinpä kuitenkin Danonen sivuilta heidän yrityskuvauksensa, voi kuinka söpöä. Tätähän voisi soveltaa vaikka mihin. Kuka kaipaa kymmentä käskyä, kun on Danone ja näin upeat moraaliset ja käytännön periaatteet:

Jogurttia vuodesta 1919

Danone on voimakkaasti sitoutunut työskentelemään kuluttajien terveyden ja hyvinvoinnin hyväksi, mielihyvää unohtamatta. Tutkimus- ja kehityskeskus Danone Vitapole selvittää yhteistyössä maailman johtavien ravitsemusasiantuntijoiden kanssa eri raaka-aineiden, ravintoaineiden ja ruokatottumusten vaikutuksia terveydelle. Näin ravitsemusalan osaaminen ja tutkimus voidaan parhaiten hyödyntää uusien tuotteiden kehittämisessä.

Arvomme: Avoimuus, innostuneisuus, inhimillisyys ja läheisyys.

Avoimuus: Tiedonhalu, aktiivisuus ja käytännönläheisyys. Erilaisuus ja erilaiset mielipiteet ovat rikkaus. Jähmettyneitä toimintamalleja kyseenalaistamalla syntyy uusia mahdollisuuksia. Avoin keskustelu ja aito halu kuunnella ovat avoimuuden perusta.

Innostuneisuus: Rohkeus, intohimo ja valmius ottaa haasteet vastaan. Vain hallittu riskinotto ja kiihkeä halu ylittää itsensä vievät uusiin ennätyksiin. Ei ole olemassa rajoja, on vain esteitä, jotka voi ylittää.

Inhimillisyys: Jakaminen, vastuu ja toisten kunnioittaminen. Yhteistyö on yksilöllisten tarpeiden huomioimista. Myös vastuunkanto tuotteista, työturvallisuudesta ja ympäröivästä yhteiskunnasta on toisten ihmisten huomioonottamista.

Läheisyys: Lähestyttävyys, luotettavuus ja empaattisuus. Läheisyys merkitsee helposti ymmärrettäviä viestejä, rehtiä käytöstä sekä henkilöstön että sidosryhmien suuntaan – joka paikassa, joka päivä, jokaiselle. On tärkeää olla oma itsensä ja ottaa vastuu päätöksistä ja asioista. On myös luotettava ihmisiin ja oltava luottamuksen arvoisia.

Lähde: danone.fi

Mainokset

Yksi vastaus to “Light Life”

  1. kukkal joulukuu 29, 2010 klo 16:23 #

    Aaah, Danone. Danonino nanninoa naananananaaaa. Neverending story!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: